Follower

Rabu, 13 Januari 2010

2 tahun yang sia-sia

u noe wat.. i just realise sumting..
tadi waktu aku tengah nak naik ke bilik selepas membasahi tekak yang kering kat dapur.. tiba2 kazen aku panggil aku n tanya..

jabir: kak tirah, kalo sesapa yang join kelab hoki tu anak2 mr siva kan?
aku: *dengan muka xde perasaan angkat bahu, senyum and teruskan pendakian ntuk ke bilik*

betapa la aku tak mengambil kesah 2 tahun dari kehidupan aku di Sek Men Keb Damansara Jaya(SMKDJ). Aku masuk sekolah tu time aku form4, tu pon aku msuk tym bulan 3..orang da blaja sampai chapter 5, ak baru nak merangkak..maklumla, cuty lama kan sebelum masuk sekolah baru. aku ingat lagi, kelas pertama aku adalah kelas sejarah.. alamak, aku lupa nama cekgu tu..Puan Rumi kot..aku rasala.. dia la yang introduce aku yang malu-malu kucing kat depan kelas..n she is very nice ni really lyke her.. tapi sorry la cekgu sebab x score A1 tuk sejarah.. sy tau cekgu kecewa..huhu

pastu adalah beberapa memori aku kat sekolah tu..tapi yang aku pasti, aku sangat la pasif... aku x ekot apa2 aktiviti.. ak x join apa2 kelab, tipula..aku join la kelab sebab wajib kan..tapi aku memang x aktif.. rasanya akula manusia paling pasif kat sekolah tu tyme tu.. satu je benda yang aku join n kena perform is chinese dance..itu je la satu2nya tyme aku tunjuk muka aku kot..haha..

aku terasa nak compare r antara aku, adik aku, kazen aku n kazen aku lagy.. ktorang suma berasal dari sekolah yang sama, SMKDJ tu la.. tapi kalo nak compare antara aku dan mereka..mereka sangatla aktof dengan xtvt sekolah n sgt menonjol..adik aku n jabir, dua2 kelas angsana..kelas pertama @ kelas pandai, ak kelas balau @ 2nd pandai,pandaila juga tu kan.. adik aku ikut choir n siap wakil sekolah lagy kemana-mana, jabir plak penglipur-lara,wakil sekolah ke x aku tatau.. dorang sangat la mesra alam, bole kata 1 sekolah dorang kenal n dikenali..aku plak,budak kelas je la yang kenal aku n beberapa orang anak murid tusyen Puan Norela n jujur cakap, aku x ingat da kat dorng kalo jumpa tepi jalan..huhu,jahatnya aku..

pastu taun ni plak, kazen aku lagy sorng msuk skola tu..adik kepada jabir, Djah.. dia pun baru msuk da dikenali disamping kami semua ni mempunyai hubungan pertalian darah dengan salah seorang cikgu Kimia disekolah itu, Puan Norela.. kadang2 aku kesian kat dorang n kat diri aku gak ah.. kesian kat dorang sebab beria cerita sal skolah tu..cikgu ni..cikgu tu..aktivitini..aktiviti tu..tapi hampeh ak x ingat..aku hanya mampu tersenyum je.. kesian kat aku plak sebab aku baru terfikir betapa aku telah menyia-nyiakan 2 tahun yang berharga dalam hidup aku dengan hanya memasifkan diri dan tidak mengaktifkan diri dan menempa nama di sekolah tu..

dahla aku x mingle ngan orang ramai..ngan classmate aku sendiri pun aku x rapat.. adala beberapa orang tp rapat hanya sekadar ntuk teman ke kantin, library, kelas agama, and solat kot. itu je.. haiz..knapa la smapai camtu skali eh.. huhu..wat awaste laa..
agak2 kenapa aku bertindak camtu.. aku pun x pasti..

yang penting aku da sia-siakan 2 tahun hidupku dan aku agak menyesal bila fikir balik..hahaha.. nasi da jadi bubur..nak wat gena..

pesanan wat orang diluar sana..hargailah masa yang anda miliki dan gunakanla sebaik-baiknya agar tiada penyesalan yang mungkin hadir didalam diri anda seperti saya.. ^_^

Tidak ada komentar: